Λίγες μέρες πριν το Πάσχα, ο Πρωθυπουργός της χώρας βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη και μεταξύ των άλλων εξαγγελιών, ανακοίνωσε ότι δρομολογούνται οι οδικές συνδέσεις:
Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη.
Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε μεταξύ άλλων ότι: “..Η Εγνατία Οδός σύντομα θα αποκτήσει δύο νέους κάθετους άξονες, οι οποίοι θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, που τους απαλλάσσει από διόδια. Η δημοπράτηση μάλιστα θα συμπεριλαμβάνει και την υποχρέωση του αναδόχου να συντηρεί τα συγκεκριμένα έργα για 27 χρόνια..”!
Ενώ ο αρμόδιος Υπουργός κ. Καραμανλής συμπλήρωσε με έμφαση ότι “..τα έργα αυτά έχουν συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και δεδομένη χρηματοδότηση, με στόχο οι νομοί Έδεσσας και Δράμας να βγουν από το καθεστώς ιδιότυπης απομόνωσης…”.
Πολύ θετικές εξελίξεις για τις συγκεκριμένες περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας, οι οποίες μετά από αυτές τις δεσμεύσεις θα αποκτήσουν σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο και παράλληλα θα μειωθεί σημαντικά ο χρόνος ταξιδιού των πολιτών προς την συμπρωτεύουσα της χώρας.
Μετά από αυτές τις Κυβερνητικές πρωτοβουλίες και ανακοινώσεις, εύλογα μου προέκυψαν δύο ερωτήματα:
“ Μήπως ο Πρωθυπουργός και ο αρμόδιος Υπουργός θα πρέπει να επιδείξουν ανάλογο ενδιαφέρον για την άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Πρέβεζας και ευρύτερα της παράκτιας ζώνης της Ηπείρου;;
Μήπως παρόμοια πρόταση θα πρέπει να εξεταστεί για τα μεγάλα οδικά έργα στην Περιφέρεια της Ηπείρου, που δεν έχουν καταφέρει, παρά τις μέχρι τώρα προσπάθειες, να βρουν την αναγκαία χρηματοδότηση;;”
Αναφέρομαι όπως είναι φυσικό στην ανάγκη κατασκευής των 3 οδικών αξόνων, Γιάννενα- Κακαβιά , Πρέβεζα- Φιλιππιάδα και Πρέβεζα –Ηγουμενίτσα , οι οποίοι από το μεν ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ «έφαγαν πόρτα», το δε ΕΣΠΑ της επόμενης προγραμματικής περιόδου, είναι πολύ δύσκολο έως και αδύνατον να έχει τους διαθέσιμους πόρους για να τα χρηματοδοτήσει, παρά τα όσα αρμόδιοι παράγοντες διαδίδουν.
Αφού λοιπόν έχει αποδειχθεί ότι οι μέχρι τώρα χειρισμοί της Περιφέρειας, δεν στάθηκαν ικανοί να προωθήσουν τα δίκαια αιτήματα και οι σχετικές υποσχέσεις έμειναν στα λόγια, γιατί να μην εξεταστεί το ενδεχόμενο τα συγκεκριμένα έργα να κατασκευαστούν με τα παραπάνω χρηματοδοτικά εργαλεία;;
Και αν ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Καχριμάνης διαφωνεί με μια τέτοια πρόταση , επιμένοντας στην ίδια λαθεμένη και αδιέξοδη όπως αποδείχτηκε τακτική του, μήπως θα πρέπει οι Βουλευτές της Ηπείρου να αναλάβουν την πρωτοβουλία και να προωθήσουν μια ανάλογη πρόταση;;; Και όταν λέω Βουλευτές της Ηπείρου, εννοώ και τους 12, που εκπροσωπούν μάλιστα τα 3 μεγαλύτερα κόμματα της Βουλής.
Αν λοιπόν οι κοινοβουλευτικοί μας εκπρόσωποι υιοθετούν μια τέτοια πρόταση, δεν έχουν παρά να συντονιστούν και να τη θέσουν απευθείας στον Πρωθυπουργό, απαιτώντας να πράξει το αυτονόητο.
Να αντιμετωπίσει η Κυβέρνησή του την Ήπειρο, ισότιμα με τις άλλες Περιφέρειες της χώρας και να υλοποιήσει αυτά που ο ίδιος έχει υποσχεθεί, ώστε και η Ιόνια οδός να ολοκληρωθεί μέχρι τα Ελληνοαλβανικά σύνορα και όλες οι περιοχές της Ηπείρου να βγουν από τη συγκοινωνιακή τους απομόνωση.
Είναι μια λογική πρόταση την οποία και τη θέτουμε στο δημόσιο διάλογο.
Ευχόμαστε και ελπίζουμε να υπάρξουν οι ανάλογες πρωτοβουλίες.
Χριστός Ανέστη και Χρόνια πολλά.
*Ο Βασίλης Ιωάννου είναι πρώην Νομάρχης και πρωην Βουλευτής Πρέβεζας
0 Σχόλια