“Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, Σας γνωρίζουμε ότι σήμερα το σχολείο τέλεσε σε αναστολή λειτουργίας, λόγω κατάληψης από τους μαθητές. Σύμφωνα με την εγκύκλιο 112138/ΓΔ4/10-09-21, Άρθρο 2, ενεργοποιήθηκε η σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση στις 9:00 π.μ. σύμφωνα με το σχετικό Ωρολόγιο Πρόγραμμα που έχει σταλεί στους μαθητές/μαθήτριες. Παρακαλούμε για την εφαρμογή του τις ημέρες κατάληψης από τις 9:00 π.μ. Η Διευθύντρια “

….κι ενώ τα σχολεία άνοιξαν με χειρότερους υγειονομικούς όρους από πέρυσι ,οι μαθητές στοιβάζονται σε κελιά ,χιλιάδες ώρες μαθημάτων χάνονται από έλλειψη εκπαιδευτικών ή όπως παρατηρήθηκε σε Λύκειο της περιοχής μας Βιολόγος να διδάσκει τη Φυσική Πεδίου και Κοινωνιολόγος της αρχές Οικονομικής θεωρίας ,κτιριακά να μην υπάρχει καμία βελτίωση ,την ύπαρξη της ΕΒΕ που αποκλείει χιλιάδες μαθητές από τη δημόσια Εκπαίδευση ,την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων ,η οποία οριοθετεί ένα ατσαλάκωτο ομοιομορφισμό, με προσαρμογή των μαθημάτων στις «τανάλιες» της εξεταστέας ύλης , τον εξοβελισμό πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων από το ωρολόγιο πρόγραμμα ,το Υπουργείο Παιδείας αντί να ενσκήψει με ταπεινότητα και να προσπαθήσει να επιλύσει τις δυσλειτουργίες της παρεχόμενης εκπαίδευσης ,επιλέγει να αναλάβει το ρόλο του τιμωρού για όσους μαθητές τολμούν να αναδεικνύουν και κυρίως να διεκδικούν το Δημόσιο σχολείο που ονειρεύονται.

Με την εγκύκλιο πραγματοποίησης μαθημάτων μέσω τηλεκπαίδευσης και τις απουσίες σε όσους μαθητές συμμετέχουν στις καταλήψεις ,η Υπουργός απεκδύει τον παιδαγωγικό χαρακτήρα του σχολείου ,μετατρέποντας τους εκπαιδευτικούς σε καταστολείς κοινωνικών διεκδικήσεων.

Ο ρόλος του σχολείου είναι να ερμηνεύει τις αντιδράσεις των μαθητών ,των παιδιών μας ,της χαμένης αυτής γενιάς όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Ουνέσκο,να συζητά μαζί τους κι όχι να τιμωρεί.

Υποκριτικά καλεί το Υπουργείο σε τηλεκπαίδευση ,όταν το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής σε οδηγίες του προς τους εκπαιδευτικούς αναφέρει σχετικά με την τηλεπαίδευση : “όλη αυτή η διαδικασία είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία κοινωνικo-συναισθηματικών θεμάτων προσαρμογής αλλά και μαθησιακών κενών/υστερήσεων…”. Ταυτόχρονα οι επιτελείς αδιαφορούν για άλλη μία φορά για τα παιδιά που δε διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό (30% βρίσκεται κάτω από τα όρια της φτώχειας, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ) παρά τις εξαγγελίες, τιμωρώντας τη φτώχεια τους με απουσίες.

Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει την απαράδεκτη αυτή εγκύκλιο που νομοτελειακά θα οδηγήσει σε περισσότερες κινητοποιήσεις κι επιτέλους να επιλύσει κάποια από τα δίκαια αιτήματα της σχολικής κοινότητας που χρονίζουν κι αποκλείουν τα παιδιά μας από τα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα της ασφάλειας ,της υγείας και της δημόσιας εκπαίδευσης .

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να μην εφαρμόσουν αντιπαιδαγωγικές πρακτικές που τους μετατρέπουν σε καταδότες κι όλους εμάς τους γονείς να συζητήσουμε πραγματικά με τα παιδιά μας για αυτά που τους απασχολούν και όλοι μαζί να διεκδικήσουμε ένα Δημόσιο Σχολείο χωρίς αποκλεισμούς και κατηγοριοποιήσεις.