Η ΕΛΜΕ Πρέβεζας έχει επανειλημμένα αναφερθεί στο παρελθόν, σε συνεντεύξεις αλλά και ανακοινώσεις, στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, ένα νομοθέτημα που εφαρμόστηκε χωρίς καμία μεταβατικότητα και μεσούσης μιας σχολικής χρονιάς, που διεκπεραιώθηκε με την εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Είχε τονίσει σε όλους τους τόνους ότι θα άφηνε πολύ περισσότερους υποψηφίους εκτός πανεπιστημιακών τμημάτων, σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.

Με την ανακοίνωση των βαθμολογιών των υποψηφίων και των βάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επιβεβαιωθήκαμε τραγικά. Περίπου 40.000 υποψήφιοι, 21.000 περισσότεροι σε σχέση με το 2020, βρέθηκαν εκτός πανεπιστημίου. Στον νομό Πρέβεζας, συγκεκριμένα, το ποσοστό των επιτυχόντων μαθητών στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της χώρας ήταν 58%, μειωμένο κατά πολύ από το ποσοστό των προηγούμενων χρόνων που κυμαίνονταν στο 75% περίπου.

Αποτέλεσμα της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής είναι και το γεγονός ότι πολλά περιφερειακά τμήματα είναι στο όριο της βιωσιμότητας, καθώς έχουν ελάχιστους εισαχθέντες. Για παράδειγμα στο Πανεπιστήμιο Ηπείρου έχουμε πάνω από 1.000 κενές θέσεις ενώ στο Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικομικής της Πρέβεζας έχουμε μόνο 78 εισαχθέντες. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι και στα Δημόσια ΙΕΚ, που αποτελούν σημαντική εναλλακτική λύση για τα παιδιών που δεν πέρασαν σε κάποια σχολή, ο αριθμός των σπουδαστών είναι εξαιρετικά περιορισμένος.

Αποδεικνύεται περίτρανα, πως ο ισχυρισμός του Υπουργείου Παιδείας για κλιμάκωση της δυσκολίας και ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης είναι πρόφαση εν αμαρτίαις. Ο πραγματικός στόχος των εκπαιδευτικών αλλαγών της Κυβέρνησης είναι η καθοδήγηση των μαθητών προς τα ιδιωτικά κολλέγια, που η κυρία Κεραμέως και η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας φρόντισαν εκ των προτέρων να εξισωθούν ακαδημαϊκά και επαγγελματικά με τα Δημόσια Πανεπιστημιακά ιδρύματα! Για την εγγραφή δε στα κολλέγια να θυμίσουμε πως το μόνο κριτήριο είναι η καταβολή υψηλότατων διδάκτρων. Αντιλήψεις, όπως συνομολογούνται από επίσημα κυβερνητικά χείλη, πως το πανεπιστήμιο δεν είναι για όλους δεν μπορούν να είναι αποδεκτές.

Αταλάντευτος στόχος μας είναι ένα δημοκρατικό σχολείο υψηλής ποιότητας και ένα προσβάσιμο σε όλους εκπαιδευτικό σύστημα.