Γράφει ο Βασίλης Ιωάννου |
Τις τελευταίες μέρες είναι γεγονός ότι διατυπώθηκαν ποικίλα σχόλια αναφορικά με την πολύπαθη μελέτη της σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό. Πολλά απ’ αυτά μάλιστα ήταν ιδιαιτέρως καυστικά προς τους αρμόδιους και δικαιολογημένα.
Αφορμή στάθηκε έγγραφο του Υπουργείου Υποδομών που είδε το φως της δημοσιότητας και δικαιώνει πλήρως όλους όσοι, χρόνια τώρα, κρούαμε τον κώδωνα του κινδύνου για το συγκεκριμένο έργο.
Τι μας λέει με δυο λόγια το συγκεκριμένο έγγραφο;;
1ον. Το τμήμα της μελέτης « ΚΑΜΠΗ – ΓΕΦΥΡΑ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ», μήκους μόλις 5 km, το οποίο “κατ’ απαίτηση των τοπικών φορέων εξετάζεται κατά προτεραιότητα, θα ολοκληρωθεί στο επόμενο διάστημα και το έργο θα είναι έτοιμο προς δημοπράτηση στα μέσα του 2022, με την προϋπόθεση βεβαίως ότι θα προωθηθούν έγκαιρα οι απαιτούμενες διαδικασίες”.
Το συγκεκριμένο τμήμα του οδικού άξονα, με βάση τις δεσμεύσεις που έχουν κατά καιρούς αναληφθεί και από τις Κυβερνήσεις και από την Περιφέρεια, θα έπρεπε να έχει προ πολλού δοθεί στην κυκλοφορία.
2ον. Το υπόλοιπο τμήμα της μελέτης «ΓΕΦΥΡΑ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ - ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ Ε.Ο», μήκους περίπου 30 km, “επειδή τροποποιήθηκε ριζικά ο σχεδιασμός του έργου, η παρούσα σύμβαση θα διακοπεί και θα επαναπροκυρηχθεί νέα μελέτη” !!!!!!
Να θυμίσω ότι για το συγκεκριμένο τμήμα, είναι πολύ πρόσφατες οι διαβεβαιώσεις του κ. Καχριμάνη ότι θα αναλάμβανε η Περιφέρεια την ολοκλήρωση της μελέτης του.
Η εξέλιξη αυτή σημαίνει ότι 12 ολόκληρα χρόνια πήγαν ουσιαστικά χαμένα, ενώ η προοπτική για να συνδεθεί η Πρέβεζα με την Ιόνια Οδό μοιάζει πλέον μακρινό όνειρο, τουλάχιστον για την τρέχουσα 10ετία.
Μέχρι τότε, ας συνηθίσουμε να κυκλοφορούμε σ’ αυτό τον απαρχαιωμένο και επικίνδυνο δρόμο, με τις ατελείωτες ουρές και τα συχνά τροχαία που κοστίζουν ανθρώπινες ζωές, αφού δυστυχώς για μια ακόμη φορά οι Πολιτικοί και Αυτοδιοικητικοί μας εκπρόσωποι δεν έκαναν όσα όφειλαν για να προστατεύσουν τα συμφέροντα της περιοχής.
Και οφείλω να επαναλάβω, ότι ο συγκεκριμένος άξονας δε αφορά μόνο την άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Πρέβεζας, αλλά έχει γενικότερη αναπτυξιακή σημασία, καθώς διευκολύνει την ασφαλή πρόσβαση των Ηπειρωτών και των επισκεπτών και προς την ευρύτερη παράκτια ζώνη και προς το αεροδρόμιο του Ακτίου.
Και μην ισχυριστεί κάποιος από τους αρμόδιους ότι δεν είχαμε εγκαίρως επισημάνει ότι το έργο κινδυνεύει να πάει στις καλένδες...
Με αλλεπάλληλα άρθρα μας, (23/9/19) & (24/11/20 ), προειδοποιούσαμε τα 2 τελευταία χρόνια, ότι οι συνεχείς παρατάσεις και οι σταδιακές αλλαγές στη μελέτη, που καθιστούσαν τον αυτοκινητόδρομο από τετράιχνης διατομής με ανισόπεδους κόμβους, ουσιαστικά σε βελτιωμένη εθνική οδό με κυκλικούς κόμβους (roundabout), φανέρωνε τις πραγματικές προθέσεις των αρμοδίων.
Όμως αντί ο Περιφερειάρχης και οι συνεργάτες του να αναλάβουν δραστικές πρωτοβουλίες, καταφέρονταν τη μια κατά της προηγούμενης Κυβέρνησης, την άλλη κατά των υπηρεσιακών παραγόντων, ενώ δεν παρέλειπαν να καταλογίζουν ευθύνες και στους πολίτες της Πρέβεζας, που αδίκως λέει διαμαρτύρονταν, καθώς δεν ήταν σωστά ενημερωμένοι από την δήθεν παραπληροφόρηση των τοπικών ΜΜΕ...
Έφταιγαν όλοι οι άλλοι, εκτός από την Κυβέρνηση και την Περιφέρεια, που είχαν την αρμοδιότητα,,
Κουβέντα για τις προεκλογικές και μετεκλογικές δεσμεύσεις της Κυβέρνησης.
Κουβέντα για ευθύνες και ολιγωρίες του κ. Καχριμάνη και των συνεργατών του, που διανύουν τον 12ο χρόνο στην ηγεσία της Περιφέρειας Ηπείρου…
Για το Δήμο Πρέβεζας, τα λόγια είναι περιττά, καθώς ποτέ τα τελευταία χρόνια δεν ανέλαβε κάποια σοβαρή πρωτοβουλία για το συγκεκριμένο έργο.. Αρκούνταν μόνο στα ψηφίσματα….
Δεν είναι λοιπόν καθόλου τυχαίο που η συγκοινωνιακή απομόνωση της περιοχής παραμένει και όπως φαίνεται θα συνεχιστεί για πολλά ακόμη χρόνια…
ΥΓ . Ο Βασίλης Ιωάννου, υπήρξε Νομάρχης και Βουλευτής Πρέβεζας
0 Σχόλια