Το Επιμελητήριο Πρέβεζας ενημερώνει ότι σε μια νέα ψηφιακή εποχή προσδοκάται να περάσουν τα λογιστήρια των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών, με την υποχρεωτική ηλεκτρονική διαβίβαση των παραστατικών στην ειδική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «myData».

Πρόθεση του υπουργείου Οικονομικών και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) είναι το νέο σύστημα να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο για τον εντοπισμό τη φοροδιαφυγής.
Με την ψηφιοποίηση των βιβλίων, ο ελεγκτικός μηχανισμός θα έχει τη δυνατότητα να προχωρά σε αυτόματες και ταχύτερες διασταυρώσεις, αναφορικά με τα έσοδα, τις πωλήσεις, τις δαπάνες και τα κέρδη της επιχείρησης.

Με την εφαρμογή του νέου συστήματος οι ελεγκτές θα μπορούν με μεγάλη ταχύτητα και με απόλυτη ακρίβεια να ελέγχουν την ορθότητα των στοιχείων. Και για τις επιχειρήσεις όμως υπάρχει κέρδος καθώς θα περιοριστούν τα διαχειριστικά κόστη, με τον περιορισμό της γραφειοκρατίας, ενώ πλέον θα γίνεται ταχύτερα στους δικαιούχους η καταβολή της επιστροφής φόρου.


Νέες προθεσμίες

Το Επιμελητήριο Πρέβεζας πραγματοποίησε σειρά ενημερωτικών δράσεων με κορυφαία την εκδήλωση με τον Διοικητή της ΑΑΔΕ κο Πιτσιλή Γεώργιο προκειμένου ενημέρωσης των επιχειρήσεων μελών του και κατόπιν της παρατάσεως που δόθηκε στην έναρξη της υποχρεωτικής «τήρησης» ηλεκτρονικών βιβλίων για τη διαβίβαση των τιμολογίων και παραστατικών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα myDATA το χρονοδιάγραμμα πλέον έχει ως έξης:

– Από την 1/10/2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους, που εκδίδουν από την ημερομηνία αυτή και μετά:

· Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με διπλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 50.000 ευρώ.

· Οι επιχειρήσεις (φυσικά και νομικά πρόσωπα) με απλογραφικά βιβλία με τζίρο άνω των 100.000 ευρώ.

· Από 1/11/2021 διαβιβάζουν υποχρεωτικά τα παραστατικά εσόδων τους όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.

Τα παραστατικά εσόδων που έχουν εκδώσει ή θα εκδώσουν οι επιχειρήσεις μέχρι την ημερομηνία έναρξης υποχρεωτικής διαβίβασης, πρέπει να διαβιβαστούν στην πλατφόρμα του myDATA το αργότερο έως την 31/3/2022. Σημειώνεται ότι ειδικά για το 2021 η υποχρέωση διαβίβασης αφορά μόνο τα παραστατικά εσόδων και όχι τους λογιστικούς χαρακτηρισμούς εξόδων.

Οι επιχειρήσεις που τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα, μπορούν να χρησιμοποιούν την Ειδική Φόρμα Καταχώρησης στην περίπτωση είτε που είχαν εκδώσει έως πενήντα τιμολόγια, είτε είχαν ακαθάριστα έσοδα έως πενήντα χιλιάδες ευρώ κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος.

Οι επιχειρήσεις που τηρούν διπλογραφικό λογιστικό σύστημα, μπορούν να χρησιμοποιούν την Ειδική Φόρμα Καταχώρησης μόνο στην περίπτωση είχαν εκδώσει έως πενήντα τιμολόγια, κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος.

Σε ό,τι αφορά τη διασύνδεση φορολογικών μηχανισμών (ταμειακών μηχανών κ.λπ.) με την ΑΑΔΕ σταδιακά, και μέχρι τον Νοέμβριο του 2021, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν φορολογικούς ηλεκτρονικούς μηχανισμούς (ΦΗΜ) υποχρεούνται:

· Να αναβαθμίσουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους, ώστε να παράγουν αποδείξεις με ενσωματωμένο το QR Code ταυτοποίησης του φορολογικού μηχανισμού και της απόδειξης,

· Να διασυνδεθούν, ώστε να διαβιβάζουν τις συναλλαγές τους ανά συναλλαγή (1 προς 1) σε πραγματικό χρόνο στην πλατφόρμα myDATA,

· Nα αποσύρουν πλήρως παλαιούς φορολογικούς μηχανισμούς που δεν έχουν τη δυνατότητα διασύνδεσης, τακτοποιώντας την εικόνα τους στο Φορολογικό Μητρώο.

Η υποχρέωση διασύνδεσης και οι αντίστοιχες προθεσμίες αναβάθμισης-απόσυρσης για τις επιχειρήσεις που διαθέτουν ΦΗΜ διαμορφώνονται ως εξής:


Από 1/9/2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:

· βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και

· το 2019 είχαν τζίρο πάνω από 100.000 ευρώ



Από 1.10.2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς οι επιχειρήσεις που:

· βάσει ΚΑΔ, δεν επλήγησαν από την πανδημία και

· το 2019 είχαν τζίρο μέχρι 100.000 ευρώ.

Από 1/11/2021 διασυνδέουν τους φορολογικούς μηχανισμούς τους οι υπόλοιπες επιχειρήσεις.