Το Επιμελητήριο Πρέβεζας ενημερώνει τις επιχειρήσεις μέλη του ότι οι πολίτες μπορούν να βεβαιώνουν ψηφιακά την υπογραφή τους τους σε κάθε είδους έγγραφο ή συμφωνητικό μέσω του gov.gr καθώς είναι διαθέσιμες δυο νέες υπηρεσίες, η «Ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου» και η «Ψηφιακή Βεβαίωση Ιδιωτικού Συμφωνητικού».
Μαζί με την ψηφιακή έκδοση Υπεύθυνης Δήλωσης και Εξουσιοδότησης ολοκληρώνεται πλήρως η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών που σχετίζονται με το γνήσιο της υπογραφής για το σύνολο των ιδιωτικών εγγράφων που συντάσσουν πολίτες και επιχειρήσεις.
Η λειτουργία των δύο υπηρεσιών είναι ιδιαίτερα απλή.
Αρχικά, για την ταυτοποίησή του ο πολίτης ακολουθεί τα ίδια βήματα με εκείνα που απαιτούνται για τη συμπλήρωση Εξουσιοδότησης ή Υπεύθυνης Δήλωσης, δηλαδή αυθεντικοποιείται:
· είτε μέσω των κωδικών Taxisnet, εφόσον ο πολίτης έχει επιβεβαιωμένο αριθμό κινητού τηλεφώνου,
· είτε με τους κωδικούς web banking (Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, Τράπεζα Πειραιώς, Alpha Bank, Eurobank, Attica Bank, Παγκρήτια Τράπεζα, Τράπεζα Ηπείρου, Συνεταιριστική Τράπεζα Καρδίτσας, Τράπεζα Κεντρικής Μακεδονίας, Τράπεζα Χανίων ή Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων).
Στη συνέχεια, ο
πολίτης αναρτά σε μορφή pdf το έγγραφο στο οποίο θέλει να βεβαιώσει την
υπογραφή του. Η διαδικασία ολοκληρώνεται μόλις συμπληρώσει τον κωδικό μιας
χρήσης (OTP – One Time Password), ο οποίος αποστέλλεται στον αριθμό κινητού
τηλεφώνου που έχει δηλώσει. Αμέσως μετά, το έγγραφο καταχωρείται στη θυρίδα του
στο my.gov.gr και είναι διαθέσιμο για αποθήκευση, εκτύπωση ή αποστολή σε φορέα
του Δημοσίου.
Στις περιπτώσεις που το έγγραφο υπογράφεται από περισσότερα πρόσωπα, ο πρώτος
χρήστης καταχωρεί τον ΑΦΜ και το ονοματεπώνυμο των συνυπογραφόντων, οι οποίοι
αποκτούν τη δυνατότητα να υπογράψουν το έγγραφο ακολουθώντας τα ίδια βήματα.
Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία και από τον τελευταίο συνυπογράφοντα, τότε το
έγγραφο εμφανίζεται ψηφιακά βεβαιωμένο στις θυρίδες τους στο my.gov.gr.
Η ψηφιακή βεβαίωση του γνησίου υπογραφής/ών τίθεται στο τέλος κάθε εγγράφου που
δημιουργείται από τις δύο νέες υπηρεσίες. Επιπλέον, στο τέλος κάθε σελίδας
αναγράφονται ο μοναδικός κωδικός και ο κωδικός QR του εγγράφου, ώστε να
ελέγχεται εύκολα ως προς την εγκυρότητά του. Η επαλήθευση γίνεται μέσω
του docs.gov.gr/validate. Ενισχύεται με αυτό τον τρόπο η ασφάλεια
των συναλλαγών και η αξιοπιστία των εγγράφων που διακινούνται τόσο μεταξύ
πολιτών, όσο και μεταξύ πολιτών και Δημοσίου.
Η υπηρεσία του ιδιωτικού συμφωνητικού ξεκινά υποστηρίζοντας μέχρι δύο
συνυπογράφοντες. Μέσα στις αμέσως επόμενες ημέρες, πρόκειται να προστεθεί και η
δυνατότητα για παραπάνω πρόσωπα, καθώς και η δυνατότητα το κείμενο της ψηφιακής
βεβαίωσης να εμφανίζεται και στα αγγλικά.
Υπενθυμίζεται ότι η εξουσιοδότηση και η υπεύθυνη δήλωση αποτέλεσαν τις πρώτες
υπηρεσίες που σχεδιάστηκαν στο νέο περιβάλλον του gov.gr και τέθηκαν σε
λειτουργία τον Μάρτιο του 2020. Έκτοτε, περισσότερες από 6 εκατομμύρια
εξουσιοδοτήσεις και υπεύθυνες δηλώσεις έχουν συνταχθεί ηλεκτρονικά,
εξοικονομώντας ισάριθμες επισκέψεις σε ΚΕΠ ή Αστυνομικά Τμήματα.
0 Σχόλια